18 Haziran 2019 Salı

pazarlama karması araştırması

PAZARLAMA KARMASI GELİŞİMİ
Pazarlama, devamlı gelişen bir disiplindir ve bu yüzden firmalar hala çok uzun süre ayakta dururlarsa menfaatlerini rekabetin arkasında bıraktıklarını görebilirler. Bu evrimin bir örneği, temel Pazarlama karmasındaki temel değişiklikler olmuştur. Karmayı açıklamak için 4 Ps'in olduğu bir yerde, bugünlerde, daha modern bir 7 P'nin Pazarlama Karması'na ihtiyaç duyulan İlave bir derinlik tabakası eklemesi daha yaygın şekilde kabul edilmektedir.
Konuyu anlatmadan önce şunlara bakmak önemlidir. Pazarlama Karması nedir ve Özgün 4 Ps ilkesi nedir?

Pazarlama Karması
Basitçe Pazarlama Karması, işletmelerin ve Pazarlamacıların sunduğu bir eseri veya markaları belirlemeye destekçi olmak için kullanılan bir araçtır. 4 Ps, 1960'da E. Jerome McCarthy tarafından yaratıldığından bu yana Pazarlama Karması ile ilişkilendirilmiştir (Teorinin güncellenmesi için neden kimi ihtiyaçlara ihtiyaç duyulduğunu görebilirsiniz).

Pazarlama Karması 4 P
Ürün - Ürün, nihai tüketicilerin istediği göreve müsait olmalı, çalışmalı ve tüketicilerin edinmeyi beklediği şey olmalı.
Yer - Ürün, maksat tüketicinizin alışveriş yapmayı en basit bulduğu yerden temin edilebilmektedir olmalıdır. Bu, bir cadde, mail, e-ticaret ve ya bir çevrimiçi mağaza aracılığıyla en güncel alternatif olabilir.
Fiyat - Ürün her süre paranın karşılığını temsil ediyor şekilde görülmelidir. Bu her zaman var en ucuz olması gerektiği anlamına gelmez. Pazarlama konseptinin temel ilkelerinden biri, müşterilerin genellikle kendileri için iyi çalışan bir şey için biraz daha fazla nakit ödemekten mutlu olmalarıdır.
Promosyon - Reklam, Halkla İlişkiler, Satış Promosyonu, Kişisel Satış ve daha yakın zamanlarda, Sosyal Medya bir faaliyet için kilit iletişim araçlarıdır. Bu araçlar, kuruluşun mesajını en fazla duymak istedikleri şekilde, dinleyicilere, bilgilendirici ya da duygularına çekici gelmek için doğru izleyicilere iletmek için kullanılmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder